«Рівнеобленерго» активно готується до зими

Враховуємо досвід боротьби зі стихією у попередньому році.

Як відомо, підготовка до наступного осінньо-зимового періоду в енергетиці розпочинається одразу після завершення попереднього. Наказ «Про перевірку готовності Товариства до роботи в осінньо-зимовий період 2018-2019 років» був підписаний  головою правління Сергієм Миколайовичем Невмержицьким ще у квітні. Така тривала підготовка невипадкова – саме зима та несприятливі погодні умови – періоди найбільшого навантаження на електричні мережі та на технічний персонал компанії.

Конкретні заходи з підготовки до осінньо-зимового періоду та досвід боротьби зі стихією минулого року ми обговорили з керівником групи нагляду за експлуатацією «Рівнеобленерго» Юрієм Олеговичем Захаровим.

Юрію Олеговичу, чи спричиняють погодні негаразди аварійні відключення у мережах «Рівнеобленерго»?

Несприятливі погодні умови – основна причина таких відключень, особливо це стосується грозового та осінньо-зимового періодів. Рівненська область посідає одне з чільних місць в Україні за частотою виникнення  небезпечних метеорологічних явищ, кількість яких в останні 10-15 років коливається зі стійкою тенденцією до збільшення. Тож за період 2017 року в області було зафіксовано таку кількість технологічних порушень в наслідок небезпечних метеорологічних явищ: у мережі 110кВ –  36 відключень, у мережі 35 кВ –  7 відключень; у мережі 10 кВ  – 402 відключення

А що конкретно призводило до аварійних відключень?

Вищеназвані відключення відбулися з причин зниження імпульсної міцності ізоляторів в процесі довготривалої експлуатації, пошкодження проводів ПЛ 6-10 кВ з причин падіння дерев та гілок, які виникають внаслідок несвоєчасної організації проведення розчищення охоронної зони ПЛ власниками цих територій. Також, як показав досвід останньої зими, основна кількість аварійних відключень відбулися внаслідок сильних хуртовин та утворення ожеледі на проводах ліній електропередач діаметром до 15-20 міліметрів, а також через перенавантаження ЛЕП, яке виникає внаслідок порушення споживачами використання договірних потужностей – обігрівачі, бойлери тощо. Саме тому забезпечення  приведення  схем зовнішнього електропостачання споживачів до нормального режиму роботи, передбаченого проектними рішеннями – одна з необхідних умов проходження зими без аварійних вимкнень.

 

Що ще на Вашу думку потрібно робити для запобігання впливу несприятливих погодних умов на надійність електропостачання?

Насамперед запорукою проходження несприятливих періодів є наявність навченого, досвідченого персоналу, силами якого і здійснюється підготовка до зими – планові ремонтні роботи на електрообладнанні Товариства, планові огляди   обладнання:  ПС, ТП, посилення анкерних прогонів ліній електропередач, виявлення та усунення вузьких місць на обладнанні Товариства. Також необхідно подбати про готовність спецтехніки та механізмів для надійної роботи в осінньо-зимовий період. Не варто забувати і про проведення перевірки працездатності систем обігріву обладнання ПС 35-110  кВ. Для безперебійного електропостачання за будь-яких погодних умов необхідним також є забезпечення запасу трансформаторної оливи для доливання у   оливонаповнене  обладнання. Та і це далеко не все – здійснюємо також перевірку допустимих навантажень силових  кабелів, які живлять багатоквартирні будинки.

А як щодо запасів запчастин на випадок аварійних відключень?

Безперечно, ми вже дбаємо про забезпечення укомплектування аварійного запасу обладнання, запасних частин та матеріалів, інструментів і знарядь. А ще, не менш важливо відшліфувати дії персоналу під час стихійних явищ. Адже людям доводиться працювати під дощем, на морозі, по коліна у снігу, воді, коли йдеться про ремонт кабельних ліній. Тому, звичайно, проводимо протиаварійні тренування з відповідним персоналом з максимальним наближенням до можливих реальних умов – безпека, життя та здоров’я наших працівників для нас понад усе. Так само як і надійне та безперебійне електропостачання нашим споживачам.

Юрію Олеговичу, можливо щось порадите споживачам електричної енергії, про що варто пам’ятати та робити їм аби попередити аварійні вимкнення?

Електромережі, на жаль, не розраховані на сучасне навантаження, деякі з них будувалися 40 років тому і більше. Тим часом, більшість споживачів, маючи стандартний договір на потужність півтора кіловати в квартирі та три в будинку, значно її перевищують.  І так майже по кожній оселі. Це реально перевантажує мережу. Ми працюємо з цими проблемами, замінюючи старі лінії на нові, проте всі одночасно замінити неможливо. Для прикладу –у Рівному понад 400 км лише кабельних ліній, а по області їх 700 км. Протяжність повітряних ліній електропередач перевищує 25 тисяч кілометрів. Між тим,  використання потужних обігрівальних електроприладів, електронагрівачів води призводить до аварійних вимкнень. Але це не єдина проблема – перенавантаження електромереж може спричинити пошкодження й енергетичного обладнання – у розподільчих щитках, на підстанціях та кабельних мережах. Зрозуміло, що суттєве зростання електроспоживання населенням – типова ситуація для холодної пори року. Втім для попередження аварійних ситуацій прохання обмежувати використання потужних електроприладів хоча б у пікові години – з 18.00 до 22.00. Своєю чергою ми, енергетики, зробимо усе для забезпечення надійного та якісного електропостачання до кожного офісу та домівки.

Як, дізналися від Вас, Юрію Олеговичу, підготовча робота до несприятливих метеорологічних явищ енергетиками проводиться практично безперервно – дякуємо Вам за розмову та за Вашу працю.