Наш головний партнер – споживач

26 лютого до енергопостачальної компанії з офіційним листом звернулися представники громадської організації «Сотня Майдан». Того ж дня з активістами було проведено круглий стіл. Голова правління «Рівнеобленерго» Сергій Невмержицький розповів про результати цього спілкування, реакцію на скарги громадян.

Оскільки ПрАТ «Рівнеобленерго» працює в єдиній енергетичній системі України, дотримуючись вимог діючого законодавства України, за тарифами, які затверджує Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, цей запит мав би бути адресований не нам. Лист, який передали «Рівнеобленерго» активісти, містив низку запитань щодо тарифів на електроенергію, попередньої оплати, обсягів очікуваного споживання електроенергії, оплати за перевищення ліміту споживання, щомісячних звітів, передачі енергетичних об’єктів на баланс «Рівнеобленерго», оформлення прав на користування земельними ділянками під енергетичними об’єктами тощо. Проте відчувається, що наших споживачів найбільше цікавить  регулювання відносин енергопостачальника з суб’єктами підприємницької діяльності. Між тим, всі ці моменти чітко визначені «Правилами користування електричною енергією»  (згідно з постановою НКРЕ  № 28 від 31.07.1996 року) та Постановою НКРЕ № 32 від 17.01.2013 «Про затвердження Правил приєднання електроустановок до електричних мереж» та регламентуються Міністерством палива, енергетики та вугільної промисловості України, Держенергонаглядом України, Антимонопольним комітетом України та іншими уповноваженими державними органами.

Тому в офіційній відповіді ми подали перелік статей та пунктів нормативно-правових актів, якими ми керуємося в своїй роботі.

Але, окрім листа-звернення, від споживачів були ще й конкретні скарги – на низьку напругу, наприклад.

Наші фахівці наступного ж вечора виїжджали на вулицю Львівську у Вересневому для заміру рівня напруги. Ми з’ясували, що проблеми там дійсно були і пов’язані вони з пошкодженням лінії та заживленням споживачів від підстанції «Грушвиця». Після проведених ремонтних робіт ситуація стабілізувалася. Також до нас звернулися мешканці села Пухова Рівненського району. Після виїзду на місце було вирішено протягом березня провести тут чистку повітряних ліній, здійснити пофазне розвантаження та розробити проектно-кошторисну документацію щодо реконструкції лінії та встановлення нової трансформаторної підстанції аби включити цей проект у інвестиційну програму наступного 2019 року. За умови ухвалення інвестпрограми на цей рік (вона досі на затвердженні в НКРЕКП) плануємо реконструкцію у Заборолі. Треба розуміти, що часто збудовані кілька десятиліть тому електромережі не розраховані на сучасне навантаження. Водночас більшість споживачів, уклавши стандартний договір на потужність півтора кіловати в квартирі та три в будинку, значно її перевищують, встановлюючи електроопалення, іншу потужну техніку. Ми працюємо з цими проблемами, замінюючи старі лінії на нові, проте всі одночасно замінити неможливо.

І все ж, що планується зробити цьогоріч в області для підвищення надійності електропостачання?

Щороку суми інвестпрограми «Рівнеобленерго» зростають. Так, якщо сума інвестицій в 2016 році становила 63 мільйони гривень, то вже в 2017-му 98 мільйонів. У разі затвердження НКРЕКП, у нинішньому році інвестиції складуть 110 мільйонів гривень. За кошти інвестпрограми минулоріч було здійснено реконструкцію високовольтної підстанції у Володимирецькому районі, відремонтовано понад 100 км повітряних ліній 0,4 кВ – це повна заміна електроопор, електропроводів. Окрім цього, було встановлено двадцять одну розподільчу трансформаторну підстанцію, також було здійснено заміну одинадцяти розвантажувальних підстанцій. Водночас за програмою  капітальних ремонтів ми полагодили  понад 700  трансформаторних підстанцій, майже 2,5 тис. кілометрів повітряних ліній електропередач у всіх районах області.

На цей рік плани ще масштабніші. Ми вже готові розпочинати роботи з реконструкції майже 5 км повітряних ліній 0,4 кВ в селах Тихе та Корчів’я Костопільського району. Плани щодо модернізації та реконструкції маємо в кожному районі області – у Рівненському – це реконструкція майже двох кілометрів ліній у Колоденці, у обласному центрі в планах – реконструкція майже 10 км електромереж. Але не хочу забігати наперед, доки інвестпрограма не буде затверджена остаточно. До слова, проекти інвестиційних програм проходять громадські обговорення, погоджуються місцевими органами влади та затверджуються в НКРЕКП. Все це відображено на нашому офіційному сайті. Тут також можна детально ознайомитися з планом робіт на 2018 рік.

Доводиться чути скарги на черги в «Рівнеобленерго», складність додзвонитися…

Ми постійно працюємо над вдосконаленням комунікації зі споживачами. Так у нас в абонвідділі навіть в обідню перерву завжди працює фахівець. Також ми запровадили сервіс «Особистий кабінет», де побутові споживачі можуть самостійно вносити показники лічильника, на основі яких формується рахунок для оплати. За бажання його можна роздрукувати або ж оплатити послугу он-лайн. На сьогодні в «Особистому кабінеті» вже зареєструвалися близько 30 тисяч наших клієнтів. Показники лічильника можна також передати електронною поштою, SMS та навіть за допомогою Skype-зв’язку. Проте більшість наших споживачів все ж більше довіряють телефонам. Тому подекуди і фіксується перевантаження лінії нашого кол-центру, особливо наприкінці місяця. Також ПрАТ «Рівнеобленерго» створює можливості для наших юридичних споживачів економити час при здачі звітів про використану електричну енергію. Зокрема, є можливість укладення додаткової угоди, згідно з якою споживач матиме змогу надсилати дані про споживання за допомогою електронних засобів зв’язку. Крім того, Товариство пропонує попередній запис для юридичних осіб з погодженням конкретної дати та часу подачі звіту. На даний час  у процесі тестування – Особистий кабінет для юридичних споживачів на офіційному сайті Товариства,  його впровадження очікується найближчим часом.